• Header-Brug010-09.jpg

Getuigenissen

Getuigenis van Marianne, september 2017:

Ik ben opgegroeid in een 'rechtse' kerk. Wat ik me daar vooral nog van herinner is dat er veel uiterlijke leefregels waren waar je vaak op werd gewezen… Echt geloof en God is met name voor een kleine groep mensen bedoeld en het was moeilijk om hiertoe te behoren. Ook was het erg moeilijk om de diensten te volgen en begrijpen. Ik vond dat het geloof en God mooi moet zijn en deze liefde je moet trekken. Dat deed het niet voor mij. Met het intreden van volwassenheid voelde ik dat dit niet bij mij paste en dat het geloof onlogisch, en dus ongeloofwaardig leek. Ik heb het geloof toen de rug toegekeerd. 

Februari 2017 (ongeveer 15 jaar later) werd ik uitgenodigd om eens langs te komen bij een bijeenkomst van Brug010. Hier mocht ik langskomen zoals ik ben. Die kans heb ik in maart benut. Ik werd warm ontvangen. Ik ontving een uitleg over een gedeelte van Gods woord. Deze uitleg bevatte hoop en liefde. Maar vooral: Hij richtte het woord tot mij! Het gaf mij het idee dat Gods liefde ook voor mij 'beschikbaar' is. Er was ruimte om een mening over de uitleg te vormen en achteraf eventuele vragen neer te leggen. Wat een nieuwe ervaring was dit! Niet onbelangrijk is dat ik mijn dochter van vijf jaar mee kon nemen. Voor haar (en andere kinderen) werd er buiten de zaal hetzelfde thema behandeld maar dan op haar niveau in de vorm van zang- en knutselactiviteiten.

Inmiddels volg ik een Bijbelstudie om meer te leren van Christus en Zijn liefde en hoe ik bij Hem mag horen. Hoe mooi zou het zijn als ik mijn twee mooie dochters mag laten dopen. Overigens ga ik nog steeds iedere maand met mijn dochter naar een dienst van Brug010 zodat wij samen van Zijn liefde mogen horen en zingen en tegelijkertijd mogen zijn wie we zijn. Ze vraagt dan ook iedere maand wanneer we nu weer naar de 'knutselkerk' gaan.... :-)

 

Getuigenis van Jan n.a.v. de Brug010 dienst in januari 2017:

De dominee sprak vandaag over psalm 91 met het thema: Lot of God in 2017? Tijdens de toespraak vertelde hij dat God ons zal helpen als wij in Jezus geloven.

Ik heb het zelf mogen ervaren en wil dat graag met je delen:
Ongeveer 7 jaar lang heb ik een eigen winkel gehad. De eerste jaren ging het goed, maar daarna ging het steeds verder bergafwaarts. Diverse malen heb ik met iemand van de Laankerk gesprekken gevoerd over hoe je kon geloven, en over allerlei andere dingen. Het laatste jaar heb ik een bijbelcursus gevolgd. Deze bijbelcursus wordt gegeven in de Laankerk en heeft veel voor mij betekend. Ik heb de Heere Jezus mogen leren kennen en ben tot geloof gekomen. 

In 2013 moest ik een besluit nemen voor de winkel. Ik heb de Heere gevraagd wat ik moest doen. Ik voel nog de spanning, het ontvangen van aanmaningsbrieven enz. November 2014 viel het besluit: ik moest stoppen.
Normaal ben ik van mijzelf heel onzeker en twijfelachtig. Maar de Heere heeft mij rust in het hart gegeven. Ik heb mijn vrouw gebeld en haar verteld dat we gingen stoppen. “Hoe moet het nu verder dan?” vroeg ze. “Daar zorgt de Heere voor” zei ik. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we niet teleurgesteld zijn. We moesten stoppen met de winkel, maar in februari 2014 had ik weer een vaste baan. Toen ik in nood tot de Heere bad, heeft Hij mij geholpen.
Nog steeds mag ik nog vaak Zijn hulp ervaren. Niet dat ik nu schuldloos ben, in een nieuwe auto rijd, maar we hebben elke dag te eten en te drinken. De Heere zij geprezen voor Zijn goedheid!


Volgende bijeenkomst

Thema: Loop je mee?
Spreker: Marcel Vroegop

Datum: zondag 3 november 2019

Bekijk alle data

Social Media

Blijf up to date door ons te volgen!

Mattheüs 11 : 28

Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Laankerk Rotterdam

BRUG010 is opgezet vanuit de Laankerk uit Kralingse Veer, Rotterdam. Ga naar de website voor meer informatie.

Ga naar de website

Contactgegevens

BRUG010
Locatie diensten:
De Brug (achter de Laankerk), IJsselmondselaan 340, Kralingse Veer (Rotterdam)

Neem contact met ons op

Scroll naar boven